15 May 2006

Buku resepi

Kehebatan sambutan ulangtahun ke 60 RTM anjuran Kedah fm selama 2 hari mulai 13 hingga 14 Mei 2006 menjadi bualan orang ramai. Rata-rata orang bercakap mengenai ramainya pengujung. Maklumlah kemudahan siaran radio (Kedah fm) telah digunakan sepenuhnya untuk membuat uar-uar mengenai sambutan ini.

Pak Abu: Ali hang pi tengok ulangtahun RTM kemarin?

Pak Ali: Pi. Mesti pi. Orang rumah aku tak senang duduk. Asyik dok ajak pi saja.

Pak Abu: Aku tak pi. Aku lalu saja. Tengok barisan kereta tepi jalan dah cuak. Nak kena parking kereta lebih sekilometer dari pagar RTM. Hang tengok apa?

Pak Ali: Aku tengok orang berkaoke sat. Lepas tu aku pi tengok orang buat demo masakan.

Pak Abu: Depa masak apa?

Pak Ali: Masak kek dan biskut raya. Banyak juga laku buku resepi yang depa juai.

Pak Abu: Pandai juga depa buat duit.

Gedembai: Buku resepi himpun buat koleksi. Buat kueh hanya sekadar tunjuk jari.

1 comment:

Tok Rimau said...

Tok Rimau seronok jumpa blog ini.

Gedembai. Kalau cantum-cantum entri blog ini, boleh jadi skrip boria. Kalau cukup setahun, jadi skrip filem. Kalau ambil satu entri pun boleh jadi skrip untuk 1 muka kartun sosiopolitik satira.

Sinis. Pedas. Best!